Jak zvládnout chutě na sladké během PMS?

Známe to asi všechny, naše dny se blíží a my se cítíme pod psa. Břicho
nafouklé, celé tělo takové oteklé, chutě, že nevíme, co dřív, možná vyrašil i nějaký ten pupínek, takže o tom, že bychom se cítily krásné, nemůže být ani řeč, nálada pod psa. A tak mnoho z nás řeší špatnou náladu nebo chutě pojídáním velkého, či většího množství čokolády. Pak ale po neskutečné slasti přicházejí
výčitky, co jsme to zase sežraly a cítíme se špatně. Nemusíme se takto cítit. 
Mám pro vás pár tipů, jak s těmito otravnými náladami a chutěmi bojovat, respektive, jak jim předcházet. 

Co se děje s naším tělem, když si dáme čokoládu?


Ono paradoxně na uspokojení chuťových buněk nefunguje jen čtvereček, tělo po pozření cukru chce další a čím víc ho sníme, tím víc vyžaduje další. Může za to zvýšená hladina cukru v krvi. Za neovladatelné chutě dále může hladina estrogenu, která je v těchto dnech nízká a progesteron naopak nahoře a hormon štěstí serotonin je také v poklesu, proto se ho snažíme něčím doplnit. 

Abyste během těchto dnů  návalům žranic předcházely, tak vy co můžete, zvyšte během tohoto období množství komplexních sacharidů - ovesná kaše, luštěniny, brambory. 
Klidně si dejte do čaje o lžíci medu navíc, je to pořád lepší než si dát navíc tabulku čokolády. 
Během těchto dnů začněte snídaní, která bude mít více bílkovin než máte obvykle ve zvyku. Přidejte vejce, tvaroh, sýr cotagge, kvalitní šunku nebo sýr. Tělo se správně naladí už od rána a záchvaty žravosti by neměly ani přijít. 

Zobejte během celého dne


Abyste předešly chutím, snažte se celý den něco uzobávat po malých  množstvích. 
Rozumějte tím, že si zobnete kvalitního sýru, kousek ovoce, šunky s vysokým 
obsahem masa, dejte si jogurt s medem a oříšky. Dbejte na to, abyste vůbec 
během dne nepocítily hlad! Snažte se během těchto dnů omezit kávu i alkohol. 

Pohyb


Vím, že byste nejradši zalezly pod deku, pustily třeba film, ale to jsou opět činnosti, které svádí zobat ty ´špatné´ chuťovky. Naopak se vydejte na procházku, jděte si zaplavat, nebojte v těch plavkách vypadáte stejně jako minulý týden. 
Vyplaví se vám endorfiny, které můžou za pocity štěstí. Doplňte také více zinku a hořčíku. 

Snídaňový bílkovinový koktejl

 
Rozmixujte řecký bílý jogurt nebo kefír s ovesnýma vločkama, borůvkama a jahodama. 

Přeju vám všem, ať dny před vašimi dny zvládáte s dobrou náladou, láskou k vašemu tělu a užívejme si, že jsme zdravé a krásné ŽENY :-) O tom jak si jídlo užít jsem napsala i eBook http://zijzdraveshankou.cz/ebook-zdarma-2/ A kdo se chce přidat k nám do GOLD CLUBU, kde pravidelně každé pondělí vysílám živá vysílání, přidávám cukrfree recepty a zabýváme se tématikou života bez cukru, ráda vám uvítám TADY. 
,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.