Jak posílit tělo v období nemocí?

Prožíváme období, které není jednoduché a tak je potřeba se ještě více starat o své tělo, abychom byli v pohodě, zdraví a měli co největší imunitu. Tipy, které vám napíšu, můžete samozřejmě využít během celého roku, ale teď máme všichni více času, tak je určitě vhodná doba začít.

Připravila jsem pro vás tipy, jakým způsobem můžete posílit své tělo, aby bylo odolnější, získalo si větší imunitu a vy byli celkově zdravější. Z velké části totiž můžeme sami ovlivnit, zda se na nás nějaká nemoc nalepí.

7 ověřených tipů, jak posílit vaše tělo

1. TIP – OTUŽUJTE SE

Základním pravidlem pro otužování je začít postupně, rozhodně hned nelezte do vany se studenou vodou.

Doporučuji začít v ranní sprše od nohou a postupně dále po celém těle až po krk. Začněte vodou vlažnou a postupně ochlazujte. Důležité je, ať si otužování nezprotivíte hned na začátku. Můžete si také ráno namočit nohy po lýtka do lavoru se studenou vodou a vydržet.

U otužování se soustřeďte pouze na svůj dech a na pocity, které vás provází, když chlad proudí vašim tělem.

Při otužování je důležitá pravidelnost, protože tělo si odolnost vůči chladu pamatuje pouze omezenou dobu a i když na několik dní vynecháte, budete muset začít znovu od začátku.

Přínosy: buduje obranyschopnost těla a odolnost vůči nemocem, prokrvuje tělo a pomáhá odplavovat toxiny ven z těla, vyplavuje se endorfiny a ten vám zajistí dobrou náladu

2. TIP – KNEIPPŮV CHODNÍK – PROJDĚTE SE

I když se teď do žádného wellness studia nedostaneme, neznamená to, že si léčivé procedury nemůžeme udělat i doma. Jednou z nich je i Kneippův chodník, který se určitě bude líbit i dětem.

Kneippův chodník je systém 4 bazénků (v domácím prostředí můžou velmi dobře posloužit 2 kýblíky nebo lavory).

Nachystejte si 2 kýble, popřípadě lavory. Pro lepší účinek dno vyplňte oblázky, kamínky, abyste při proceduře zároveň masírovali plosky nohou, není to ale nutnost. Jeden kýblík napusťte horkou vodou o teplotě 40 °C a druhý studenou s teplotou 10 °C.

První dejte nohy do horké vody, kde vytrvejte minutu, pak běžte na 5 vteřin do studené. Tento proces několikrát zopakujte, dokud je vám to příjemné.

3. TIP – PIJTE ČAJE

Zařaďte do vašeho pitného režimu bylinkové čaje.

Bezinkový čaj – pijte v období respiračních onemocnění, bezinky posilují odolnost vůči infekci a nemají vedlejší účinky

Čaj z Echinacey – čaj si připravíte z fialového květu. Komplexně posiluje buňky a aktivuje bílé krvinky, které tělo chrání proti nebezpečným látkám a mikroorganismům

Kopřivový čaj – teď přijdou na řadu mladé kopřivy v čerstvé formě, které skvěle pročistí vaše tělo. Vrchní listy si také můžete nasušit do zásoby na zimu

Rakytník – bobulky z něj obsahují komplex bioaktivních látek, které tělo chrání před viry a bakteriemi, navíc zmírňuje i stres.

Šípkový čaj – je plný vitamínu C a navíc v kombinaci s vitamínem P, který šípek obsahuje jej pomáhá lépe vstřebat do těla, a tak jej plně využijete.

4. TIP – PEČUJTE O VAŠE STŘEVO

Základem zdravého těla je zdravé střevo. Pokud není střevo, zejména tlusté v plné kondici, pak vznikají různá onemocnění od těch banálních, až po ty horší a chronické.

Proto dopřejte tělu dostatek probiotik, které zajistí správné pH a prostředí v našem střevu. Do pestré stravy zařaďte bílé jogurty, kefíry, podmáslí, kysanou a fermentovanou zeleninu, kimchi, živé ořechy (ořechy, které před konzumací namočíte do vody, aby se aktivovaly prospěné látky), ale také poctivý masový vývar z kostí.

5. TIP – HÝBEJTE SE

Že pohyb pomáhá posilovat tělo a imunitu je známá věc, důležitější je ale pobýt na čerstvém vzduchu a to můžete spojit právě s pohybem.

Minimálně hodinu denně si dopřejte na čerstvém vzduchu, zajděte si na procházku do lesa, teď se to o to víc hodí, kde nepotkáte lidi a jen tak se zhluboka nadechnete a uděláte něco pro svoje tělo.

6. TIP – SPĚTE, RELAXUJTE, ODPOČÍVEJTE

Každý z nás mí jiný spánkový režim a jinou potřebu spánku, ale 7 hodin by měl napsat každý.

Spěte v dobře vyvětrané místnosti, teplota vzduchu by měla být kolem 18 °C. Pokud se vám podaří jít spát před 22. hodinou, bude to pro tělo ideálka. Hodinu a půl před spaním omezte vliv modrého světla, tzn. počítače, tabletu a mobilního telefonu. Tato elektronika by v místnosti, kde spíte, neměla vůbec být.

Relax a odpočinek si dopřejte i během dne. Jděte se na chvilku projít, protáhnout, přečtěte si pár stránek z oblíbené knížky nebo si najděte aspoň půl hodinky času na vám milou činnost. Zpomalte, vypněte hlavu a relaxujte, je to důležité.

Na unavený a vystresovaný organismus daleko lépe sedají různé nemoci a tělo si je potom samo přivolá.

7. TIP – DO PESTRÉ STRAVY PŘIDEJTE ČESNEK A CIBULI

Pestrá a zdravá strava by měla být samozřejmostí po celý rok. Co můžete ale zařadit navíc, abyste vaše tělo posílili?

Česnekcibule – jsou přírodní antibiotika. Jsou skvělými pomocníky při prevenci proti nachlazení. Doma dělám cibulový sirup, dávám lžičku každý den. Jednoduše nastrouhám cibuli a tu smíchám s medem. Nijak nepřecezuji. Lžička denně se dá zvládnout. Pokud nesnesete čerstvý česnek, udělejte česnekovou polévku nebo česnekovou pomazánku. Na trhu se dá koupit i česnekový olej bez zápachu.

Věřím, že všechny tipy může každý do svého života zařadit. Klidně mi napište do komentářů, který vyzkoušíte vy nebo co konkrétně vy děláte pro posílení svého těla. Můžeme se vzájemně inspirovat.

Ze srdce nám všem přeji pevné zdraví, o to více v tomto složitém období. Hanka

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • JÍDLO – dobrý sluha, zlý pán

    Objevte, jak může být eBook dobrým sluhou k vaší vysněné postavě přes jídlo, které máte rádi.

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Potkáme se na Facebooku: