Jak na přerušovaný půst, aby vám byl ku prospěchu?

Tak jak to s tím přerušovaným půstem je? Jak ho udělat správně, aby fungoval? Otázka, kterou dostávám poměrně často. Mám pro vás super zprávu, přerušovaný půst opravdu funguje!

Článek jsem se rozhodla napsat na základě ankety na mých stránkách, ze které vyplynulo, že přerušovaný půst neznáte anebo nevíte, jak správně na něj.

Dám vám zaručené tipy, jak přerušovaný půst využít ve svůj prospěch a vytěžily jste z něj maximum.

Řeknu vám, jak to s ním mám já, jak na něm denně funguju, a věřím, že i vy v něm najdete zalíbení.

Uvařte si kávičku a začtěte se do zajímavého článku.

Co to teda ten přerušovaný půst vlastně je?

Zatímco některým lidem vyhovuje jíst hned po probuzení, jiným si stačí dát první jídlo až později. 

Často totiž máme tendenci si myslet, že pokud se nenajíme ihned po probuzení a nenasnídáme se, budeme bez energie, zpomalíme si metabolismus, atd.

Hned na úvod chci zdůraznit, že přerušovaný půst není dieta, ale způsob stravování. Budete jíst to, co doposud, jen se změní doba stravování.

Přerušovaný půst se dělí na 2 fáze:

– fáze jídla – jíte a tělo tráví

– fáze hladu – tělo odpočívá a využívá uložené zásoby

V přerušovaném půstu si samy volíte, kolik hodin chcete jíst a kolik hladovět, ale toho, jak vám to bude vyhovovat.

Možné doby přerušovaného půstu

6/18 – 6 hodin jíte, 18 hodin hladovíte

8/16 – 8 hodin jíte, 16 hodin hladovíte

10/14 – 10 hodin jíte, 14 hodin hladovíte

12/12 – 12 hodin jíte a 12 hodin hladovíte

Já osobně využívám něco mezi 8/16 a 10/14 (vesměs 9/15 :-).

Ve fázi hladu vaše tělo pálí tuky, protože využívá energii z nich a inzulin odpočívá a nevyčerpává se, což má velké zdravotní přínosy. Navíc, když není aktivní inzulin, tak tělo spaluje efektivněji, protože má možnost soustředit se jen na to.

Pozn. pokud je váš cíl zhubnout, doporučuji i ve fázi hladovění cvičit, hubnutí tím bude ještě efektivnější 🙂

Ukážu vám příklad na 8/16:

Budete 8 hodin jíst, 16 hodin hladovět. Tzn. např. budete jíst v čase 12:00 – 20:00, 20:00 – 12:00 jíst nebudete. Ve fázi hladovění můžete pít normálně vodu, bylinkové čaje nebo i kávu. Poslouchejte vaše tělo a nechte ho, ať vám samo řekne, jaký přerušovaný půst pro vás bude vhodný a zda vůbec.

Výmluvy stranou, naše tělo je dokonalé a zvládnete to, prostě začněte!

Zkuste si to. Začněte pomalu a jednoduše.

Zvolte si první metodu (časová okna), kterou chcete začít. Dbejte na své tělo a poslouchejte ho. Metodu, kterou mám já, provádím každý den, stala se už přirozenou součástí mého životního stylu.

Je potřeba navýšit porce jídla, protože některé jídlo vám bude chybět a nechceme, abyste se dostaly do kalorického deficitu. Stále se řiďte svým tělem a jezte, když máte hlad, ne chuť. Postupně se dostanete na 2 maximálně 3 jídla denně.

Okno, kdy budete jíst samozřejmě neznamená, že se budete přejídat.

Pijte dostatek vody, dopřete s bylinkové čaje i kávičku.

Pokud vám přerušovaný půst bude vyhovovat, pokračujte v něm. Pokud ne, nepokračujte. Je to jen na vás.

Proč přerušovaný půst zkusit?

Vím, že to někdy není jednoduché a naše hlava často vymyslí stovky důvodů, proč to nejde, než abychom udělaly první krok, tak vám posílám pár důvodů, proč můžete hned začít. DNES. 🙂

#1

Pomáhá snížit hmotnost a redukovat nebezpečný tuk

Je studiemi podložené, že krátkodobý hlad zrychluje metabolismus až o 14 % a tím spaluje kalorie. Spaluje se tím převážně nebezpečný tuk – viscelární, to je tuk, který se ukládá v oblasti břicha a také kolem vnitřních orgánů.

#2

Snižuje riziko vzniku diabetu II. stupně

Přerušované hladovění může snižovat inzulinovou rezistenci omezeným příjmem glukózy a inzulin se tak často nevyplavuje, což snižuje riziko vzniku cukrovky.

Studie dokázaly, že ve fází hladovění se hladina cukru v krvi sníží až o 6 % a hladina inzulinu se snížila až o 30 %.

#3

Snižuje riziko výskytu srdečních onemocnění

Přerušovaný půst pomáhá upravit krevní tlak, snížit hladinu LDL (špatného) cholesterolu, což jsou faktory, které pak vedou k srdečním onemocněním.

#4

Snižuje riziko vzniku rakoviny

Proces přerušovaného půstu vyvolává proces buněčné obnovy a dochází k odstranění odpadu z těla. U hladovění bylo několikrát prokázáno, že může vést ke vzniku snížení rakoviny. Zároveň může snížit vedlejší účinky chemoterapie.

Najděte si v jídle radost

Najděte si stravování, které vás bude bavit, nebude vás stresovat a bude vám dělat radost. Protože o tom to je. Jde o to udělat si na jídlo čas, protože vaše tělo je tak moc důležité, že není jedno, co mu dáváte. 

Tak vám držím pěsti, ať najdete tu svoji cestu ve stravování a budu ráda, když mi napíšete, jestli přerušovaný půst zkusíte, či už jej třeba děláte.

A pro ty z vás, které máte chuť pro své tělo udělat něco navíc a chcete to sdílet s ostatními ženami a získávat pořádnou dávku inspirace, tak vás zvu do GOLD CLUBU, kam se můžete kdykoli přidat. Sdílím tam několikrát do týdne zajímavé věci.

Tak se mějte krásně a díky, že čtete. Hanka

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.