Jak může váš cirkadiánní rytmus změnit váš život

Znáte taky ten pocit, kdy toužíte po změně postavy, správně jíte, změnila jste jídelníček, děláte v kuchyni vše pro to, abyste dosáhla svého cíle, ale ono to pořád není ono?

Jak fungují naše vnitřní hodiny?

Hodiny, které řídí náš metabolismus, hormony, ale také příjem a výdej energie.

Pomůže vám jednoduché střídání DNE a NOCI

Čtěte až nakonec, protože pak pochopíte, jak moc může obyčejné střídání dne a noci změnit nejen vaši postavu, ale také váš život. A pak nezapomeňte na to nejdůležitější. Zkuste to!

Střídání dne a noci

Přirozený život je postaven na pravidelném střídání světlého dne a tmavé noci a naše tělo tomu tak bylo odjakživa přizpůsobeno. Naše tělo tak má vnitřní hodiny, které se řídí 24 hodinovým biorytmem – cirkadiánním rytmem.

Centrum tohoto rytmu sídlí v mozku, který dál řídí naše tkáně a orgány a ty zase pak řídí naše buňky až na úroveň DNA, která řídí stavbu proteinů.

Vnitřní hodiny si každé tělo vytváří samo na základě okolního prostředí (barva a intenzita okolního světla) a návyků (kdy chodíme spát, co děláme před spaním,…).

V přírodě to přirozeně funguje tak, že modrá obloha a světlo znamená DEN – modrá složka a západ slunce a červená obloha a nedostatek modrého světla znamená NOC.

Jenže v dnešní době LED světel, obrazovek počítačů, tabletů a mobilů na nás modré světlo působí i po západu slunce. Náš mozek tím dostává informace, že je stále den a naše vnitřní hodiny dále fungují na uměle vytvořeném dnu.

Pokud naše tělo udržujeme ve falešném dnu, vstáváme ráno unavení, zhoršuje se nám zdraví, a pak se nám samozřejmě nedaří udělat změny s naší postavou.

Pokud udržujeme naše tělo dlouhodobě ve falešném dnu a můžete jíst zdravě, tak to má negativní vliv na naši postavu, hormony i metabolismus.

Nastartujte změny, které ovlivní nejen vaši postavu

  1. Dopřejte si dostatečně dlouhý spánek, alespoň 8 hodin
  2. Choďte spát i vstávejte přibližně ve stejnou hodinu
  3. Vyhněte se večerní žravosti a dopřejte odpočinek inzulinu
  4. Dvě hodiny před spaním už vypněte televizi, počítače, tablety, mobily
  5. Přes den zajistěte doma co nejvíce přirozeného světla a večer zkuste zhasnout a zapálit si třeba jen svíčku nebo pokud máte krb, využijte světlo z něho
  6. Přes den buďte co nejvíce venku na denním světle
  7. Vyzkoušejte přerušovaný půst, ať si vaše tělo zvykne na pravidelnou dobu, kdy jí a kdy má čas na trávení a odpočinek, více o něm si můžete přečíst v mém článku tady
  8. Ráno začněte protažením nebo pohybem nejlépe venku

Přeju vám, ať si váš cirkadiánní rytmus upravíte tak aby byl co nejvíce přirozený a v souladu s přírodou, protože teprve potom se začnou dít ty správné změny.

S láskou, Hanka

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.