I VY můžete být FIT maminka. Opravdu!

Znáte to asi taky. Většinu času věnujete čerstvě narozenému miminku, popřípadě starším dětem, další čas věnujete zbytku rodiny a na vás samotnou už moc času nezbývá. Jste ráda, že si k jídlu vytáhnete pizzu z mrazáku, během přebalování ji upečete a během kojení ji do sebe rychle hodíte, protože pak už zase bude čas uspávání. Zuby si možná čistíte až někdy v pozdním odpoledne a o času na to, abyste se opět dostala do kondice se ani nedá mluvit.

 

Nejste v tom sama!

Dobrá zpráva je, že v tom nejste sama. Takových maminek je spousta a v určitý čas v době po porodu si tím projde asi každá. Také jsem to tak měla čerstvě po tom, co se Stellinka narodila.

A další dobrá zpráva je, že to tak být nemusí a když budete chtít, můžete to změnit, záleží pouze na vás. Dnes má Stellinka 4 měsíce a já jsem našla cestu, jak si začít užívat mateřství a jak si najít čas pro sebe, aniž bych musela dělat velké změny v každodenním životě.

Slyšela jsem kolem sebe, jak mi říkali, však ono ti to denodenní vaření  s mimčem skončí, na to nebudeš mít čas a do toho ještě cvičit? Však pak si povíme…..Nic neskončilo, já si zvesela vařím a cvičím dál, i když trošku jinak a ještě lépe, efektivněji 🙂 Cítím se ve své těle tak dobře jako ještě nikdy předtím.

Buďte svým dětem příkladem a naučte se najít si čas jenom pro sebe.

To že jste se stala maminkou, ještě neznamená, že vy sama jdete stranou. Mělo by to být právě naopak, protože pakliže budete spokojená Vy sama, teprve potom bude spokojené vaše miminko, váš partner…Miminka mají takový speciální radar, že z nás cítí úplně všechno a nedají se oblafnout 🙂 Pokud jste sama hladová a kručí vám v břiše, z hladu už pomalu omdléváte, začínáte být nervózní, tak miminko to pozná a nejspíš nebude taky moc spokojené.

Pokud stojíte denně před zrcadlem a děsíte se hrůzou, že vaše postava už nikdy nebude to, co bývala, mačkáte si špeky na břiše a měříte tukový polštář, který se ne a ne zmenšit, nelíbíte se sama sobě, tak se nebudete líbit ani svému okolí a miminko z vás vaši nespokojenost opět ucítí. A ano, máte pravdu, sám ten špek nezmizí a pilulku na to taky ještě nevymysleli.

Říkáte si, kdy si asi mám najít čas na cvičení, na vaření, na sebe,…? Když miminko spinká, tak potřebuju přece uklidit celý dům, vysát, vyžehlit. Během procházky s kočárkem zajít rychle nakoupit a večer jste akorát tak ráda, že padnete únavou do postele.

Ale přitom chcete dobře jíst, najít si čas na pohyb, chcete být sama se sebou spokojená a šťastná!

Když budete spokojená Vy, pak budete spokojené i vaše miminko.

Nebojte se dát SEBE na první místo

To neznamená, že budete zanedbávat svoji rodinu, miminko, ale všechno se dá krásně skloubit, když se chce. Já sama už dnes ve 4 měsících Stellinky mám čas na sebe. Hned po porodu, po pár dnech doma, to tak ale nebylo a já věděla, že pokud to nezměním, tak se asi zblázním. Myslela jsem si, že pokud nebudu s malou veškerý svůj čas, tak dělám něco špatně, i takové výčitky a pocity viny mě zaplavovaly, že jsem špatná matka. Malé se věnuji, jak nejvíce a nejlépe umím a vím, že jsem pro ni ta nejlepší maminka na světě. V čase pro sebe se dobiju natolik energií, že jsem spokojená a šťastná a to se odráží i ve štěstí Stellinky.

Nastavili jsme si to doma tak, že mám některé dny, konkrétně 3 dny z týdnu od cca 16hod (jak manžel přijede z práce) ´volno´ a o Stellinku se stará výhradně manžel. Já pouze v případě potřeby nakojím. V tomto svém čase vařím jídlo na další den, jdu si sama na procházku s Gorískem, když chci, tak si zacvičím, jdu běhat, píšu články, makám na svém projektu Žij zdravě s Hankou, zajedu si do obchodu,…Prostě mám čas na sebe, na to, abych dobře jedla, abych měla pohyb a dělám si svoje věci, abych se cítila spokojeně a FIT 🙂

Když chci, tak i ve svém ´volnu´ jsme spolu všichni 3 dohromady, jdeme všichni na procházku, hrajeme si, povídáme. Manžel má pak jiné 3 dny, kdy se po příjezdu z práce věnuje výhradně svým věcem. V neděli už máme nastavený rituál a celý den jsme někde na výletě, většinou pěším, což je pro tělo další skvělá věc. Běžně jdeme 10km a více. Spojíme to s příjemným obědem, kafíčkem, prostě paráda. O rituálech jsem napsala i tento článek.

Každý den kvalitně a většinou zdravě jím, mám totiž jídlo předem připravené a neodbývám se nepravidelným jídlem typu, co dům dal. Když spinká Stellinka přes den a rozumějte moc toho nenaspí, dává si jen pravidelné půhodinky, tak jsem se ji naučila využívat na max. Navíc je zejména v tomto období potřeba, abyste kvalitně jedla, pokud kojíte, tak vše, co jíte, dáváte i vašemu miminku a pro něho přece chcete jen to nejlepší!

Když potřebuji uklidím, když chci dám si odpočinek, když nemám předem připraveno, nachystám si svačinku, kterou si pak sním, i když bude Stellinka vzhůru, abych nehladověla nebo nedej bože do sebe nenasoukala během 10 vteřin suchý rohlík. Při její odpolední půlhodince si pravidelně dopřeji v mém případě Caro s něčím dobrým. O žádných dietách v době kojení nemůže být ani řeč a u mě nepřipadají v úvahu ani mimo kojení, už totiž vím, že nefungují. Když mám chuť, tak si během její půlhodinky zacvičím.

Udělejte si návyk

Pokud chcete být v kondici a být FIT i jako maminka, udělejte si z jídla a pohybu pravidelný návyk. Vyhraďte si půlhodinku na pohyb a třeba další půlhodinku na přípravu jídla. Pokud se to pro vás stane samozřejmostí, tak nejen, že budete spokojená se svým tělem, líbit se sama sobě, okolí, ale do budoucna budete i perfektním příkladem pro vaše děti, které převezmou vaše návyky.

Naučte se uvařit si kvalitní a zdravé jídlo do 30 minut a nachystat si menší porce jídla na celý den, které v době jídla pouze vytáhnete z lednice, popřípadě ohřejete.

Cvičit se skvěle dá i na procházce s kočárkem. Běžte s kočárkem rychlejší chůzí a za hodinku máte zmáklých 5-6km. S kočárkem se dají dělat i výpady, kdy posílíte zadek a nohy nebo každých pár metrů zastavte a udělejte si 10 dřepů. Když potkáte lavičku, co si na ní udělat pár kliků? Jste na čerstvém vzduchu, v přírodě, parku a ani nebudete vědět, že cvičíte. Efektivní pohyb neznamená jen potit se ve fitku, popřípadě doma hopsat u televize. Využijte čas, který máte a můžete na procházce udělat taky něco pro sebe.

Pokud máte děti větší (cca 2 roky a více), tak si zacvičte spolu doma. Uvidíte, jaká bude zábava, když roztáhnete cvičící podložku i svému potomkovi a jak se bude při cvičení vás snažit napodobit. Stejně tak jej můžete zapojit i do vaření, vím od své 2,5-leté neteře, jak ji to v kuchyni s mámou baví a ráda pomáhá. Navíc, co se v mládí naučíš,….:-)

Dejte vašemu tělu maximum a ono vám pak maximum vrátí.

Bavte se 🙂

Teď když je nádherně, sbalte miminko, deku, nějaké ty hračky a hlavně manžela, babičku, sestru, kamarádku a vyrazte do parku nebo na nějaké hřiště. Vy si tam zacvičte, oběhněte si kolečko, zacvičte si na průlezkách, využijte lavičky nebo jen měkkou zelenou trávu, na které si můžete zacvičit a váš doprovod si zatím bude hrát na dece s vaším miminkem. Všichni se provětráte, vyplavíte endorfiny, všichni budete spokojení, a pak si můžete třeba zajít společně na dobrou kávičku nebo zmrzku.

Já svůj volný čas trávím i vzděláváním sebe. Dojíždím na kurzy, vzdělávám se online. Co se týká dojíždění, tak to jde, pokud máte parťáka, který vám s miminkem pomůže, popřípadě si jej můžete vzít s sebou, pokud vám to situace dovolí. Minulý víkend jsem se účastnila semináře mimo domov. Manžel i Stellinka jeli se mnou. Stellinku jsem těsně před odchodem nakojila, manžel s ní pak jel na výlet, v půlce semináře se vrátili za mnou, Stellinku jsem zase nakojila a jeli se courat po městě, malá si zchrupla, manžel si dal kafíčko a zmrzku, já se vzdělávala, a pak jsme jeli všichni společně domů. Když chcete, dokážete všechno.

Shrnutí na závěr

Mějte sebe na prvním místě, jezte kvalitně a dopřejte si přirozený pohyb. Pokud opravdu chcete být FIT maminka, tak si čas najdete a hlavně si jej pro sebe vyhraďte a jděte do akce. Naučte se vařit zdravě, rychle a efektivně. Pamatujte, že pokud budete spokojená maminka a budete si tuto úžasnou roli užívat, tak bude spokojené i vaše dítko.  Buďte odvážná a zkoušejte si najít nové cesty, jak dopřát svému tělu pohyb, jak si dopřát kvalitní jídlo.

Přeju vám, ať si mateřství užíváte a ať jste šťastná maminka se spokojeným dítkem. Hlavně ve zdraví!

 

 

 

 

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.