#1 Desetiminutovky s Hankou – Nemám čas na…

Rozhodla jsem se pro vás psát tzv. DESETIMINUTOVKY s Hankou. Pravidelně vám dám jeden konkrétní tip, který vám pomůže na cestě za zdravějším životním stylem, abyste se posouvaly pomalými krůčky vpřed a to i přesto, že si myslíte, že na něco NEMÁTE ČAS, což je asi nejčastější věta, kterou kolem sebe slyším.

A je úplně jedno, jestli se to týká přípravy jídla, cvičení, nebo času pro sebe. Tento tip vám pomůže v čemkoliv, kdy budete chtít tuto větu použít.

Tento tip využijete pokud máte MÁLO ČASU

Staráte se o domácnost, pečujete o děti, chodíte z práce do práce a na to, abyste si ještě připravovala extra jídlo pro sebe nebo si dokonce zacvičila, vám už čas nezbývá.

Máte třeba hodinu denně. A říkáte si, že za tu hodinu nestihnete dojet nikam na lekci aerobicu nebo doma vás děti cvičit nenechají. Anebo si řeknete, že než abyste tu hodinu trávila zase u sporáku, tak se raději spokojíte s namazaným rohlíkem jako zbytek rodiny.

A tak prostě řeknete, že nemáte čas. A já vám řeknu, že čas s takovou nebude nikdy, pokud pro vás daná činnost nebude priorita. Vždy bude něco, na co ten čas mít budete.

Já jsem pro vás tyto pravidelné desetiminutovky chtěla začít psát už dřív, ale jsem tak ponořená do tvorby nového online kurzu, že tohle pro mě nebylo až tak důležité.

Ano, mohla bych říct, že na psaní desetiminutovek nemám čas, ale není to pravda. Čas mám, ale momentálně jsem ho věnovala něčemu jinému.

Seřaďte si priority a řekněte si, co je pro vás opravdu důležité

Jestli příprava jídla navíc nebo si raději dát chvilku pro sebe s kafíčkem. Já mám svůj čas rozdělený na to, co chci dělat a snažím se tak dodržovat (ne vždy to samozřejmě klapne), ale funguje mi to.

A tak chci s vámi sdílet tip, který funguje mně.

Napište si, co chcete. Např. každý den si dát zdravou snídani, dvakrát týdně si jít zacvičit, denně si hrát hodinu s dětmi, aspoň jednou týdně hodinu pro sebe na relax s knížkou,…Dosaďte si každá, co chcete.

A pak si k tomu napište, co k tomu potřebujete. Třeba k zdravé snídani bude dál, „Kdy si ji musím připravit, abych si ji každé ráno mohla dát?“,“ Stihnu to ráno nebo je třeba s přípravou začít už večer?“. „Může mi s tím někdo pomoct?„, „Kdy a co si musím nakoupit, abych takovou snídani mohla jíst?„, „Musím na nákup denně nebo mi budou stačit suroviny za zásob anebo si můžu nakoupit online?“ Atd…

A tak pokračujte s každým bodem. Kdy vám vznikne taková mapa, ke které si můžete udělat ještě nějaké puntíky nebo značky dle toho, co je pro vás více a méně důležité.

Pak se ještě zamyslete nad tím, co nebo kdo vám zabírá nejvíce času a kde by se dal čas ušetřit. Např. sedíte hodinu denně na Facebooku? AHA. A už si popřemýšlejte, jestli je to pro vás důležité anebo byste místo toho mohla dělat něco jiného.

btf

Plánuji takto už od narození Stellinky, tzn. 2,5 roku, kdy chci skloubit čas s ní, svoje podnikání, lekce fitMAMI, oraganizovat farmářské nákupy a do toho chci ještě i čas s rodinou a pro sebe na relax. A opravdu mi to funguje. Mám dané dny a hodiny, kdy se věnuji jí jen sama, kdy máme společný čas celá rodina, kdy pracuji na svém podnikání, kdy cvičím a kdy si připravuji jídlo.

A pak si to dejte do diáře, připněte na ledničku, proberte s partnerem nebo s tím, kdo vám v tom může pomoct. Pokud se vám zdá, že ani tak čas nenajdete, zkuste hledat možnosti, jak by to šlo. Např. může vám jeden den v týdnu na 2 hodiny pohlídat děti kamarádka, abyste mohla dělat vám milé věci? Na oplátku můžete další týden pohlídat vy děti jí nebo jí můžete třeba upéct zdravý koláč, pokud to ocení a sama si na to netroufne.

JE TO O HLEDÁNÍ MOŽNOSTÍ.

Máme s manželem rozdělené dny, kdy se stará o Stellinku výhradně on a stejně tak, kdy výhradně já a on má čas pro sebe. Se sestrou jsme měly zavedené čtvrtky, jeden čtvrtek hlídala všechny děti ona, další já.

Najděte si způsoby, jak to bude vyhovovat vám a vaší rodině.

Najděte si čas pro váš zdravější životní styl, pokud je to vašim cílem a snem. Co můžu udělat hned? Třeba napsat seznam, probrat jej s partnerem a najít možnosti a způsoby, jak to může fungovat a postupně ze svého života vyškrtnout větu „Nemám čas.“

Mějte se krásně, s láskou, Hanka

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.