Chci cvičit, ALE…aneb 8 překážek na cestě k pohybu

Dobře znám tu nechuť, lenost a otázku spojenou s časem se začátkem cvičení. Vím, jak je to těžké. Ten pocit naštvanosti sama na sebe, že jsem dnes zase nezačala, že to zase odkládám na jindy, že asi nezačnu nikdy a budu každý den začínat pořád dokola. Někdy jsem chuť i měla, ale zase nebyl čas, nebo byly na práci důležitější věci.

Možná jste na tom stejně, cvičit se vám nechce, i když byste měli, je vám trapné jít do fitka, kde na vás bude každý koukat, nebo se stydíte běhat sama v parku a možná se taky bojíte, že neumíte dané cviky dělat správně, a tak je radši necvičíte vůbec.

Moc dobře vím, jak těžké jsou začátky, zvlášť když člověk nemá dostatečnou motivaci. Znám ten strach, který máte poprvé před dveřmi fitka, tělocvičny nové lekce na neznámém cvičení, když nemáte nikoho, kdo by tam šel s vámi.

Znám ten pocit selhání, když jste dnes opět nezačali.

A možná znáte tyto věty, které jste už sami řekli:

Chci cvičit, ALE…

  • 1
    Nemám čas cvičit.
  • 2
    Nevím, jak mám skloubit péči o děti, zaměstnání, domácnost...
  • 3
    V posilovně, tělocvičně...na mě všichni budou koukat, co tady dělám.
  • 4
    Stydím se cvičit před ostatními.
  • 5
    Bojím se, že cviky technicky nezvládnu a budu vypadat trapně.
  • 6
    Nevím, jak mám při cvičení správně jíst.
  • 7
    Nemám peníze na to, abych chodila cvičit.
  • 8
    Nechci cvičit sama a nevím, jak začít.

No, to je opravdu hodně ALE na startu, pojďme se na ně společně podívat. 🙂

Nebudu vám tvrdit, že já jsem je zvládla levou zadní. Vůbec ne, začínala jsem sama několikrát.

Musíte se poprat s překážkami při startu. Budou vás bolet svaly po prvním cvičení, budete zadýchání po prvním běhu, budete mít propocené oblečení a možná, že druhý den nebudete moct vstát ani z postele.

Často se vám stane, že už nebudete moct, že budete unavení, bolaví a budete mít chuť s tím praštit a raději si sednout s nohama nahoru…

Jsem vděčná, že jsem si našla cestu k pohybu a že se bez něj už neobejdu. Proč?

  • PSYCHICKÁ POHODA
    Pohyb mi přináší psychickou pohodu. Vyplavují se při něm endorfiny, hormony štěstí, které na mě působí doslova blahodárně. Jsem na čerstvém vzduchu, provětrám si hlavu a nemyslím při něm vůbec na nic. Soustředím se pouze sama na sebe.
  • ČAS POUZE PRO MĚ
    Je to čas, kdy jsem pouze sama se sebou a nikdo mě v té chvíli neruší, nikdo po mně nic nechce, nic nemusím, jen se soustředit na své tělo. Když chci, cvičím ve skupince s ostatními nebo s manželem, dokonce i společně se Stellinkou.
  • FYZICKÁ KONDICE
    Od té doby, co se věnuji přirozenému pohybu, pozoruji na sobě velké změny. Už nefuním, když jdu do kopce, pří výstupu po schodech na rozhlednu nemám jazyk až na vestě a deset kilometrů ujdu s přehledem, aniž by mě bolely nohy. Při běhu už nejsem tak rychle zadýchaná, svaly po cvičení mě bolí čím dál méně, ale náročnějších cviků a opakování zvládám čím dál více.
  • PŘEKONÁVÁNÍ SAMA SEBE
    Díky pohybu a cvičení jsem zjistila, že největší soupeř pro mě je ten v zrcadle a tím jsem já sama (a to platí i v životě při čemkoliv, co děláte, nejen u cvičení). Ne kamarádka, která ujde o deset kilometrů víc, ani sousedka, která s přehledem udělá sto dřepů, aniž by se zadýchala. Miluju pocit, když za sebou vidím pokrok, když vidím sama na sobě, jak se neustále den za dnem zlepšuji.
  • POMÁHÁM OSTATNÍM
    Díky pohybu jsem našla cestu k novému koníčku a stala se ze mě instruktorka fitMAMI. Toto cvičení mi dává smysl a moc mě baví. Sama se při něm realizuju, když plánuji lekce, vytvářím cvičební lekce, pořádám pikniky a setkání pro stejně naladěné maminky. Z maminek na mých lekcích se stávají ženy, které začínají mít rády své tělo, milují pohyb, navazují se zde nová přátelství. Získávají vyšší sebevědomí. Jsem na ně pyšná a moc mě baví sledovat jejich pokroky.
  • ZDRAVÍ
    Přirozený pohyb je samozřejmě dobrý pro vaše zdraví. Prokrví se celé tělo, kardiovaskulární systém pracuje na plné obrátky, mozek se okysličuje. Od té doby, co se denně hýbu, se cítím celkově psychicky v pohodě a fit.
  • PĚKNÁ POSTAVA
    Když sportujete, hýbete se a máte vyšší výdej energie než přijímáte, vaše tělo začne spalovat tuky a tělo se vám odměňuje štíhlejší postavou. Pokud do toho zapojíte cviky posilovací, které mimochodem nemusíte dělat jen v posilovně, ale můžete cvičit přirozeně např. při procházce v parku, vaše svaly začnou být pevnější a postava se začne hezky tvarovat. Tohle pro mě osobně je lahodná třešnička na dortu a dnes jsem se svou postavou nejspokojenější, co jsem kdy byla. Moje váha je dokonce nižší než před otěhotněním a navíc obleču šaty, které mi před pár lety jen smutně ležely ve skříni.

Každý má jiné důvody, proč cvičí, sportuje, hýbe se. Tyto výše uvedené jsou ty moje. A když se mi někdy nechce, když jsem unavená, když se objeví něco zajímavějšího k činnosti, síly dochází, nenutím se, dám si pohov, hýbu se přece pro moji radost a ne proto, že musím!

JSEM TAK ŠŤASTNÁ, ŽE SE POHYB STAL PŘIROZENOU SOUČÁSTÍ MÉHO ŽIVOTA.

Spokojenost s vlastním tělem stojí za překonání pár překážek.

A tak se na ty výmluvy, obavy, nejistoty a otázky pojďme podívat a rozebrat je společně. Když totiž své strachy a obavy dobře známe, je mnohem snadnější je vyřešit. 🙂

OBAVA #1

Nemám čas cvičit

Chápu. V dnešní hektické době, stresu, kdy nevíme, kam dřív skočit kvůli všem těm povinnostem, které nás obklopují, se jen těžko hledá další skulinka na cvičení.

Můj tip: Vyhraďte si na pohyb konkrétní časové okno během dne

Já to mám nastavené tak, že mám pohyb naplánovaný a vím, že středa v 17:00 si zacvičím a nic jiného si na tento den  a čas už neplánuji. Dřív jsem hodně jezdila cvičit do parku, dnes spíše využívám cvičení doma. Pokud nejsem nemocná, tak cvičím. Teď v době, kdy se nemůže nikam, cvičím jedině doma.

V mé knize Žij zdravě a Hankou píši podrobně o mé cestě k přirozenému pohybu.

OBAVA #2

Nevím, jak mám skloubit péči o děti, zaměstnání, domácnost…

Překážka hodně žen, které by cvičit chtěly, ale jsou zavaleny povinnostmi a neví, jak si svůj čas efektivně rozplánovat.

Najděte si čas sami pro sebe a udělejte ze sebe prioritu. Právě proto, že na vás leží veškeré povinnosti si zasloužíte čas pouze pro sebe, ve kterém se můžete věnovat pohybu.

Pokud jste maminka s dětmi klidně si s nimi zacvičte doma, vezměte je do parku a blbněte spolu ve formě pohybu. Každý pohyb je lepší, než sedět doma na gauči. Pokud ještě vozíte kočárek, najděte si skupinku stejně naladěných maminek a můžete cvičit na fitMAMI. Máte doma pejska? Spojte příjemné s užitečným a dopřejte sobě i jemu denně dlouhou procházku. Kvůli pohybu nemusíte nutně do posilovny. 

OBAVA #3

V posilovně, tělocvičně…na mě všichni budou koukat, co tady dělám

To je pouhá představa ve vaší hlavě. Upřímně nikdo si vás ani nevšimne, protože většina „kulturistů“ na sebe při cvičení zírá do zrcadla a nic jiného je nezajímá.

Můj tip: Pokud jdete do podobného zařízení poprvé, poproste kamarádku, která už cvičí, budete se cítit lépe. V posilovně bývá vždy obsluha, nebojte se ji poprosit, ať vám vše ukáže a provede vás, od toho tam je. 

V klidu si cvičební plac projděte, vyberte si stroje dle cviků, které chcete cvičit, vyzkoušejte, co vám bude vyhovovat. A opět když si nebudete vědět s něčím rady, poproste obsluhu nebo vám určitě rád poradí i někdo z přítomných cvičících. Teď navíc není nic jednoduššího než si zacvičit doma, protože do fitek se ještě chvíli nepodíváme. Ráda vám s cvičením na doma pomůžu. 

OBAVA #4

Stydím se cvičit před ostatníma

S tou stydlivostí je to stejné jako to, že na vás bude každý koukat. Položte si sami otázku, za co nebo proč se vlastně stydíte?

Můj tip: Nádech, výdech...překonejte svou stydlivost a jděte do akce!

OBAVA #5

Bojím se, že cviky technicky nezvládnu a budu vypadat trapně

Když jsem si řekla předloni v létě, že napíšu svou knihu Žij zdravě s Hankou, nevěděla jsem, jestli to zvládnu. A taky jsem se trochu bála, jak budu vypadat a co si o tom pomyslí ostatní.

Věřila jsem ale sama sobě.

A proto jděte do toho a věřte sami sobě, že zvládnete. Nastudujte si, jak správně daný cvik provést, nebo poproste někoho, kdo ví, jak na to. Trénink dělá mistra a i každý mistr byl jednou učencem. A jestli dnes nezvládnete udělat správný dřep, tak věřte, že po x provedení se vám to povede.

Ani já jsem dřív neuměla správně udělat dřep, nevěděla jsem, jak mám u kterého cviku dýchat, dokonce jsem i špatně běhala.

Můj tip: Překonejte svůj strach. Zkuste něco nového, pokud to neuděláte, tak ani nezjistíte, jestli vám to půjde.

OBAVA #6

Nevím, jak mám při cvičení správně jíst

Pokud nemáte žádné zkušenosti se stravou během cvičení, respektive při zátěži, co jíst před cvičením, co jíst po cvičení…pak je toto bod, kde je důležité, abyste se poradili s někým, kdo tomuto tématu rozumí. Ve svém e-booku zdarma se zmiňuji i o této problematice a ve své knize Žij zdravě s Hankou píšu celkově o jídle dost podrobně.

OBAVA #7

Nemám peníze na to, abych chodila cvičit

Peníze jsou u cvičení a pohybu naprosto nepodstatnou věcí.

Ano, pokud chcete běhat, potřebujete kvalitní boty a dál vám stačí nějaké kalhoty a tričko. Ale není potřeba platit drahé trenéry, členství v klubech ve fitness centrech. Cvičit se dá i zcela zadarmo. Pokud si zacvičíte doma u televize, vyběhnete s kamarádkou kolem řeky nebo využijete lavičky v parku, nestojí vás to vůbec nic. A věřte, že právě takový pohyb, přirozený, je ten nejlepší.

Není potřeba řešit, že nemáte značkové tenisky, nejnovější leginy nebo sluchátka v uších.

Můj tip: Oblečte si, co je vám pohodlné s vyrazte ven.

OBAVA #8

Nechci cvičit sama a nevím, jak začít

Pokud nechcete cvičit sama, oslovte kamarádku, partnera, najděte si skupinku ve vašem městě. Nezapomínejte, ale na jedno, že pohyb jste se rozhodla zapojit do svého života kvůli sobě a ne kvůli kamarádce nebo partnerovi. Na to je třeba neustále myslet.

Z vlastní zkušenosti totiž vím, že pokud nezačnete kvůli sobě a vaše kamarádka po dvou dnech, co jste společně vyběhly kopec skončí, tak vy končíte taky.

Je fajn mít pro pohyb parťáka, ale stejně tak je důležité si uvědomit, že když parťák nebude moct, vy jedete dál.

Moc fajn je i tréninkový program na doma, kdy máte jasně naplánované cvičící dny, a to vás vždy nakopne, abyste zvedla zadek ze židle. Navíc pokud náhodou ten den z nějakého důvodu cvičit nemůžete, je fajn , že o lekci nepřijdete, protože přístup k programu máte navždy.

Můj tip: Pohyb zařaďte proto, že sama chcete, ne proto, že cvičí kamarádka.

Cvičte pro sebe, kvůli sobě, pro radost, pro svůj dobrý pocit.

Já už tak několik let cvičím, našla jsem lásku v přirozeném pohybu, který pro mě dříve byl pouhou povinností a někdy i utrpením. A pokračuji dál, sledujte Facebook Žij zdravě s Hankou.

Teď vám můžu se startem cvičení, nakopnutím, inspirací novými cviky, se kterými si dáte opravdu do těla pomoct i já. Vytvořila jsem speciální program na doma CVIČ S HANKOU. Pro více informací se můžete podívat TADY.

Pokud se startem cvičení stále ještě váháte, zvu vás na ukázkovou lekci ZDARMA. Přihlásit na ni se můžete ZDE.

Mějte se krásně.

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.