5 tipů, jak na cvičení v zimě venku, aby vám nebyla zima a výhody zimního cvičení

Miluju pohyb. Miluju přirozený pohyb venku. A dneska už miluju i pohyb venku v zimě. Na toto téma od vás dostávám dotazy.

  • Jak se na cvičení v zimě obléct?
  • Jaké cviky cvičit, aniž byste si musely lehat na zem?
  • Jestli máte u cvičení pít?
  • Jak se nezpotit a pak rychle nevychladnout, aniž byste z toho onemocněly?

Dneska vám posílám další praktický článek, ve kterém s vámi budu sdílet 5 konkrétních tipů, jak na cvičení v zimě venku, aby vám nebyla zima.

Na konci článku vám navíc prozradím výhody zimního cvičení venku. 🙂

To, co se dnes dočtete, můžete ihned vyzkoušet, stačí nazout boty a vyrazit.

Ty z vás, které už četly moji knihu Žij zdravě s Hankou, víte, že jsem dlouhou dobu neměla pohyb žádný. Pak jsem naopak měla pohybu až příliš, ale ne toho přirozeného, ale nuceného, kdy jsem denně dřela v posilovně a neměla jsem z toho radost. A pak jsem našla lásku v přirozeném pohybu, dlouhých a svižných procházkách, cvičení na lavičkách v parku, a to i v zimě.

Co dělám, aby mě cvičení bavilo i v zimě venku?

Dobře se obleču

Připadá vám to jako samozřejmost? Chápu. Možná si myslíte, že víte, jak se správně na cvičení v zimě obléci . Jenže já jsem až po prvním cvičení venku pochopila, co znamená: NENÍ ŠPATNÉHO POČASÍ, JE POUZE ŠPATNÉ OBLEČENÍ! A nebudu vám tady kecat, po prvním cvičení venku v zimě jsem byla propocená jako prase, načež mě po deseti minutách zchvátila velká kosa a toto cvičení jsem odstonala . Vy takto dopadnout nemusíte.

Důležité je vrstvit oblečení a investovat do funkčního oblečení. Doporučuji termoprádlo a teplé ponožky. Na termoprádlo funkční triko, které dobře odvede pot a zároveň rychle schne. Na triko mikina nejlépe se stojáčkem, abyste měly chráněný krk a na závěr větrová nebo softshellová bunda nejlépe s kapucí, kdyby třeba začalo sněžit nebo foukal vítr.

Na nohy stačí leginy, popřípadě zateplené leginy nebo opět softshellové kalhoty.  V zimě nezapomínejte na čepici a také rukavice, nejen že budete mít ruce pěkně v teple, ale nebudete se bát dotknout zmrzlé lavičky třeba, když budete dělat klik. 🙂 A dejte ještě šátek, šálu nebo tunel na krk.

A proto pokud cvičení venku v zimě nedáváte jen proto, že nevíte, jak se obléci, tak teď už můžete hurá do toho.

Důležitá rozcvička

Zahřátí v zimě je ještě o to více důležitější než při cvičení v létě. Svaly jsou více ztuhlé, líné a proto je potřeba je před samotným cvičením dobře zahřát, abyste se neporanily. Rozcvičku volte tedy spíše delší a nemusí být tak intenzivní, raději pomalejší, ale delší, abyste se moc nezpotily a následně hned neprochladly.

Při rozcvičce si sundejte vrchní vrstvu oblečení a po zahřátí před samotným cvičením si ji zase oblečte. Zabráníte tak přílišnému propocení a následné zimě po těle.

Dodržuju pitný režim

Většina lidí si myslí, že když v zimě cvičí venku, nepotřebují pít. Ono je pravda, že třeba v minus 5 nemáme moc chuť do sebe lít vodu. Ale pitný režim při cvičení je třeba dodržovat stejně tak v létě jako v zimě. Tělo se potí, a proto je důležité tekutiny doplňovat. Já osobně si neberu vodu, ale termosku  s teplým čajem. Pozor na příliš studenou vodu, která vám navíc v obyčejné lahvi o to více chladne.

Po cvičení hurá do tepla

Po cvičení v zimě je ideální se nezdržovat déle venku, ale dostat se co nejdříve do tepla. Pokud tuto možnost nemáte, tak je fajn vzít si s sebou na cvičení ještě jeden kus oblečení, abyste po cvičení neprochladla a nedopadla jako já s prvním pokusem. 🙂

Po cvičení se většina z nás sprchuje. Sprchu doporučuji o to více po zimním cvičení pěkně teplou vodou, pokud máte možnost, napusťte si teplou vanu a chvilku si v ní zrelaxujte, nejlépe ještě s teplým čajem v ruce. Na konci to můžete vyladit studenou sprchu kvůli otužování.

Vše začíná ve vaší hlavě

Pokud do cvičení v zimě půjdete s tím, že vám bude zima a nastydnete, tak vám bude zima a nastydnete. Dobře se oblečte a vyrazte. Rozcvičku volte pomalejší a delší, samotné cvičení naopak intenzivnější a kratší, pauzy mezi jednotlivými sériemi kratší, a pak rychle do tepla.

Výhody zimního cvičení venku

  • zlepšujete si vaši imunitu
  • otužujete se
  • snižujete riziko nachlazení
  • spalujete více kalorií
  • posilujete kardiovaskulární systém
  • zvyšujete příjem vitamínu D
  • BUDETE SE CÍTIT ŠŤASTNĚJŠÍ A PLNÉ ENERGIE

Přeju vám, ať vám tipy pro cvičení venku poslouží a věřím, že vás nakopnou k tomu, abyste ani v zimě na cvičení venku nezanevřely.

V komentářích můžete sdílet, jak a kde nejraději cvičíte vy?

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • JÍDLO – dobrý sluha, zlý pán

    Objevte, jak může být eBook dobrým sluhou k vaší vysněné postavě přes jídlo, které máte rádi.

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Potkáme se na Facebooku: