5 důležitých tipů, jak si zvolit vhodné stravování pro svoje tělo

Hani, jak si vybrat stravování vhodné pro moje tělo, když existuje tolik různých druhů?

Celkem často od vás dostávám dotazy, jaký typ stravování si máte vybrat, když je toho na trhu tolik a už jste vyzkoušely ledasco, ale furt to není ono.

A taky dotazy, co vás ohledně stravování štve, jak začít jíst zdravěji, jak si v supermarketu vybrat vhodné potraviny, co vám pomůže zbavit se nadbytečných kil, jestli používat tuhle potravinu nebo tu druhou, na co je dobrá tahle a jak konečně na sobě vidět výsledky.

Můžete teď sledovat můj Facebook, kam dávám v rámci vzdělávacích okének tipy na potraviny, které můžete v kuchyni používat a budou vám ku prospěchu.

Pokud patříte k těm, které stále hledají svůj směr ve stravování, zkoušíte, ale pořád to pro vás není nějak ono, tak právě pro vás je tento článek.

Prozradím vám v něm, na co se ve stravování zaměřit, co musíte sama o sobě vědět než začnete zkoušet další nový směr.

A jestli patříte k těm, které už svůj směr ve stravování našly, cítíte se ve svém těle v pohodě, jídlo si užíváte, čtěte taky, třeba se vám tipy budou hodit. 🙂

Kdo se v tom všem má vyznat?

Stravovací trendy hýbou světem – diety, light výrobky, raw strava, paleo strava, low carb strava, keto, cukrfree, vege, glutenfree, vitariánství, frutariánství, rostlinné stravování, atd…

Bohužel vám nemůžu dát odpověď, jakým směrem se máte řídit vy.

Nikdo vám nemůže doporučit, jak máte správně jíst, jen VY SAMA.





Teď vám dám 5 důležitých tipů, jak si vybrat vhodný směr ve stravování, který bude vyhovovat právě vám.

1) Poslouchejte svoje tělo, co vám říká

Ano, je toho plný Internet, různých stravovacích směrů a trendů – paleo, keto, vitariánství, low carb, frutariánství, cukrfree, glutenfree, rostlinná strava, vege,…A vy chcete vědět, který směr bude vyhovovat právě vám.

To je to první, co potřebujete vědět, co vyhovuje vašemu tělu, ne kamarádce, blogerce, kterou sledujete, ale vám. Ze svého okolí a i ze své osobní zkušenosti vím, že to má tak spousta žen.

Často vidím, jak se ženy bezhlavě vrhají do různých diet, stravovacích směrů a dost často to nadělá velkou paseku místo užitku. Prostě vám osobně to nesedí.

Tuto zkušenost mám i ze svého kurzu Očistěte svoje tělo za 21 dní, kdy ženy zkouší různé praktiky na očistu a detox svého těla, ale každá nesedí všem a je to tak v pořádku. Důležité je poslouchat svoje tělo, a když dává signál, že tohle není ono, tak to nedělat.

Možná se vám to už také stalo, pak vás třeba bolí břicho, nemůžete spát, vyskytne se vám vyrážka a pro vás je to jen demotivace , jak teda jíst zdravěji.

Nevhodně zvolený stravovací směr může vést až k větším zdravotním problémům.

2) Pochopte, co vám vaše tělo říká

Další level v porozumění svého těla je nejen poslouchat, ale také pochopit, co to říká a jak funguje.

Nemusíte znát metabolické procesy v těle, ani jak přesně pracují žaludeční kyseliny, stačí když budete správně na vaše tělo reagovat.

Kamarádce může vyhovovat snídat hned po probuzení, ale pokud vy nemáte na jídlo ani pomyšlení a jen proto, že by se to mělo do sebe snídani nasoukáte, a pak je vám celé dopoledne špatně, tak tudy cesta také nevede.

Ani ten nejlepší výživový poradce na světe vám nemůže říct, že byste měla jíst 5x denně takovou porci a že musíte snídat do půl hodiny po probuzení a večeřet nejpozději v 6.

Pokud totiž pochopíte, co vám vaše tělo říká, tak můžete sama ovlivnit celé jeho správné a zdravé fungování. A to je teprve bomba.

Pokud od nové diety čekáte, že se za 2 měsíce stanou zázraky a vaše tělo bude zdravější, tak je něco špatně.

3) Znáte svoje PROČ? Proč chcete jíst zrovna takto?

Udělejte si SAMA jasno v tom, PROČ jste se rozhodla jít tímto stravovacím směrem a PROČ chcete takto jíst? A ne proto, že takhle jí kamarádka, že je toho plný Internet nebo proto, že tak jí Hanka.

Co vám to přinese, když budete takto jíst? Chcete takto fungovat dlouhodobě a dá se to vůbec nebo je to zase jen další zkouška?

4) Jaký je váš denní režim a rytmus vašeho těla?

Pracujete na směny? Máte každý den přibližně stejný? Cvičíte? A pokud ano, jak moc intenzivně? Máte nějaké zdravotní problémy? Kolik hodin denně spíte?

Asi bude jiný stravovací režim vyhovovat fitness instruktorce, která denně vstává v 5, chodí spát v 10, 2x denně vede intenzivní lekce a je zcela zdráva. A jiný mamince, která v noci 6x vstává k miminku na kojení, sem tam si zacvičí a je také zdráva. A úplně jiný ženě, která má nepravidelný režim, směnuje a má cukrovku.

Proto svůj stravovací režim, jídelníček, směr nikdy nekopírujte podle někoho. Někomu vyhovuje jíst všechno, druhému vyhovuje strava s méně sacharidy, dalšímu vegetariánství. Důležité je jen, jak se při tom cítíte VY.

5) Kolik chcete do stravy investovat?

Dnes je tolik možností, z čeho si můžete vybrat. Můžete si na daný měsíc koupit všechno ve zdravé výživě, v bio kvalitě, veškeré možné superfoods, ale co dál? Budete na to mít peníze i na další měsíce?

Nebo raději zvolíte zlatou střední cestu, která pro vás ale finančně bude v pohodě dlouhodobě.

Nebo patříte mezi ty, které na jídle šetří, hážou do košíku věci v akci, sní zbytky po svých dětech, jen aby se to nevyhodilo, ale se zdravím pro vaše tělo to nemá absolutně nic společného?

I nad tímhle je třeba se zamyslet z dlouhodobého hlediska.

Poslouchejte vaše tělo a chtějte vědět vaše PROČ.

Pro mě osobně je moje tělo na prvním místě, protože je tady se mnou od narození a bude až do smrti. Našla jsem si po dlouhé cestě způsob stravování, který mě vyhovuje a cítím to zevnitř a jde to vidět i navenek. A vím, že spousta z vás tápe, tak proto věřím, že si po dnešku budete umět odpovědět.

A ještě mám pro vás jeden vzkaz. Můžete mít doma plnou lednici toho nejskvělejšího a nejdražšího jídla, ale pokud nebudete vědět, proč zrovna tohle jíte, co vám to přináší a nebudete mít z jídla radost, tak to stejně žádné výsledky nepřinese.

Pokud cítíte, že chcete začít jinak, znovu, s čistým štítem, tak vám podám pomocnou ruku. S čistým tělem a hlavou se začíná lépe. A letos začínáme opět u mě v kurzu Očistěte svoje tělo za 21 dní, který může být pro vás tím správným nakopávačem a skvělou motivací.

O tom, aby jídlo sloužilo skvěle vám a ne vy jemu si můžete přečíst v e-Booku zdarma.

A ty z vás, které to se svým tělem myslíte zcela vážně, zvu do praktického online kurzu Očistěte svoje tělo za 21 dní, kde skvěle nastartujete a nakopnete nový začátek. Více info o kurzu tady.

Já si moc přeju, abyste ve stravování našly systém, který bude opravdu vyhovovat vám a vy tak měly z jídla radost a požitek.

Hanka

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • JÍDLO – dobrý sluha, zlý pán

    Objevte, jak může být eBook dobrým sluhou k vaší vysněné postavě přes jídlo, které máte rádi.

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Potkáme se na Facebooku: