#4 Desetiminutovky s Hankou – Nechce se mi. Už zase!

Když jsem dneska přemýšlela, jakou další desetiminutovku pro vás napíšu, co tak může být aktuální a jaké překážky překonáváte na své cestě k zdravějšímu životnímu stylu, napadlo mě v tomto upršeném počasí: Dnes se mi nic nechce. 🙂

A tak vznikla další desetiminutovka, protože tohle téma je aktuální zejména, pokud cvičíte.

Dneska chci napsat těm z vás, kdo máte pocit, že se vám nechce do pohybu. Třeba jste se přihlásily na nějakou lekci, máte koupenou permanentku, máte zaplacenou hodinu, možná jste i zaregistrovaná v nějakém rezervačním systému a najednou jste zase v momentě, že se vám tam nechce.

Nechce se mi. Už zase!

A co hůř? Možná za to cítíte pocity viny. Jsem líná. Jsem neschopná. Takhle teda nikdy nezhubnu.

Znám to. Ale našla jsem si svoje řešení. Čtěte dál a věnujte si deset minut.

Nejdříve se zamyslete nad důvodem, proč se vám nechce. Chcete dělat něco jiného? Nemáte na cvičení energii? Nebo jste zrovna v rozpoložení, prostě lazy. 🙂

Po každém nadšeném startu přichází útlum. A některé z vás třeba přepálily start, unavily svaly a teď čekáte, až to přejde.

Tím, že budete mít pocit viny si nijak nepomůžete a jen tento stav nechtění zbytečně prodloužíte. Někdy je důležité dát si oddych a utlumit se.

Já jsem si tohle taky zažila.

Často se mi třeba nechtělo cvičit v létě. Tak jsem se na předplacenou lekci ve fitku vykašlala, uvolnila místo pro někoho jiného a šla jsem si zaběhat do lesa. Do stínu a chládku a navíc zadarmo, takže mně ani zaplacená lekce nemrzela.

Pak jsem měla i období, kdy se mi prostě nechtělo cvičit mezi lidmi. Našla jsem si zajímavou lekci na Internetu a zacvičila si sama doma.

Najděte si možnosti, kdy vás to bude bavit a zvednete zadek i na úkor vašeho nechtění.

Takže i když máte třeba předplacené lekce, nemějte pocit viny, když na ně nejdete. Netlačte na sebe a užijte si oddech.

Zase to půjde 🙂

Já jsem třeba chtěla cvičit ve fitku a mít nastavený plán od trenérky. Chtěla jsem tam zapadnout mezi ty lidi a cvičit v jejich přítomnosti. Jenže jsem se tak strašně moc snažila dodržet daný plán a šla cvičit i přes unavené tělo, i když jsem nemohla. Až jsem to vzdala.

Pak jsem pochopila, že bych tam možná chodila dál, jen kdybych tak moc netlačila na pilu. Dala si občas pauzu, užila si to nechtění bez výčitek a nejspíš by to fungovalo i nadále. Taky je ale pravda, že mi zcela nevyhovovalo mořit se vedle upocených svalovců, kteří na sebe koukají do zrcadla.

A právě díky tomuto zjištění jsem našla pohyb, který mě baví. Je to také posilování, ale venku na vzduchu nebo doma sama. A v tom jsem se našla.

Znám ženy kolem mě, které praktikují různý druh pohybu. Některé u mě na lekcích, někoho baví jóga, jinou běh, další chodí na individuální lekce do fitka.

Takže aby se vám do pohybu chtělo, musíte si najít takový, který vás bude opravdu bavit. A dále, když se vám někdy nebude chtít, tak si uvědomit, že je to prostě normální.

Mějte se krásně a najděte si v pohybu lásku.

,,Pomáhám lidem připravit si jídlo, aby jim bylo dobrým sluhou a ne zlým pánem a zároveň ukazuju, jak lze propojit zdravé tělo se zdravou myslí. Jsem šťastná maminka, milující manželka, která celý profesní život něco prodávala. Spojuji 4 témata do jednoho celku – jídlo, pohyb, bylinky a homeopatii.'' Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorkou eBooku Jak být efektivní v kuchyni. eBook si můžete stáhnout zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.